Σκοπός του ιστολογίου

  Η σελίδα "ΠΟΛΥΘΥΡΟΝ" δημιουργήθηκε για να ενημερώσει και να βοηθήσει όποιον ενδιαφέρεται για τη δυνατότητα να παρέχει στο παιδί...

Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

Δυνατότητα φοίτησης σε σχολείο με πρόγραμμα χώρας ευρωπαϊκής ένωσης ή συνδυαστικά με πρόγραμμα τρίτης χώρας (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης)

Διευκρινίσεις για τη λειτουργία των ξένων σχολείων στην Ελλάδα
Εν γένει, τα ξένα σχολεία στην Ελλάδα12 θεσμοθετήθηκαν με το Νόμο 4862 του 1931 (Φ.Ε.Κ. 02/07.01.1931), σύμφωνα με τον οποίο «ξένα σχολεία θεωρούνται τα ιδιωτικά σχολεία παντός εκπαιδευτικού περιεχομένου τα οποία ιδρύθηκαν από μη έλληνες πολίτες ή από νομικά πρόσωπα, σωματεία ή οργανισμούς μη ελληνικούς ή μη εδρευόντων στην Ελλάδα» (άρθρο 1), την εποπτεία των οποίων ασκεί το Ελληνικό Κράτος (άρθρο 4). Τα σχολεία αυτά έχουν τη δυνατότητα, κατόπιν αίτησης στο Υπουργείο Παιδείας:
να χρησιμοποιήσουν διδακτικό προσωπικό που δεν έχει ελληνική ιθαγένεια, και
να χρησιμοποιούν ξένη γλώσσα για τη διδασκαλία μαθημάτων (άρθρο 5).
Ωστόσο, έχουν την υποχρέωση να διδάσκουν στην ελληνική γλώσσα και από έλληνες στην ιθαγένεια δασκάλους και καθηγητές που έχουν τα νόμιμα προσόντα (άρθρο 3):
το μάθημα των Νέων Ελληνικών στους μαθητές του Δημοτικού,
τα μαθήματα των Νέων Ελληνικών και των Αρχαίων Ελληνικών, στους μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης,
σε μαθητές Μέσης Εκπαίδευσης με ελληνική υπηκοότητα, τα μαθήματα της Ιστορίας και της Γεωγραφίας από τα εγκεκριμένα διδακτικά βιβλία κατά τις ώρες του επισήμου προγράμματος, και
το μάθημα των Θρησκευτικών, στους μεν μαθητές του ορθόδοξου δόγματος από εκπαιδευτικό έλληνα πολίτη και ορθόδοξο που έχει νόμιμα προσόντα εκπαιδευτικού στους δε μαθητές του καθολικού δόγματος από καθολικό εκπαιδευτικό.
Με το άρθρο 34 του Νόμου 3794/2009 (Φ.Ε.Κ. 156/04.09.2009), άρθηκε ο περιορισμός
του Νόμου 4862/1931 που όριζε ότι στα ξένα σχολεία δεν μπορούσαν να φοιτήσουν έλληνες μαθητές. Σύμφωνα με το νεότερο νόμο επιτράπηκε η εγγραφή και φοίτηση μαθητών, υπηκοότητας χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή επιτράπηκε η εγγραφή και φοίτηση και ελλήνων μαθητών σε ξένα σχολεία που ακολουθούν Ευρωπαϊκό πρόγραμμα σπουδών ή συνδυαστικό πρόγραμμα σπουδών τρίτης χώρας με ευρωπαϊκό, χωρίς περιορισμούς. Επιπλέον, σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, θα πρέπει να διδάσκονται τουλάχιστον πέντε (5) ώρες την εβδομάδα η ελληνική γλώσσα, η ιστορία και ο πολιτισμός, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Σε ό,τι αφορά τις τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των ξένων σχολείων η εγγραφή και η μετεγγραφή μαθητών ελληνικής ή αλλοδαπής υπηκοότητας επιτρέπεται χωρίς περιορισμούς (παράγραφος 4). Για τις προϋποθέσεις μετεγγραφής μαθητών από ξένο σε ελληνικό ιδιωτικό ή δημόσιο σχολείο ακολουθούνται τα οριζόμενα από την ελληνική νομοθεσία (παράγραφος 6). Τέλος, το άρθρο 34 ορίζει ότι οι τίτλοι σπουδών που εκδίδονται από τα ξένα σχολεία θεωρούνται ισότιμοι και αντίστοιχοι των τίτλων που εκδίδουν τα ελληνικά σχολεία της αντίστοιχης βαθμίδας (παράγραφος 6).
Με τον νόμο 3794 και πιο συγκεκριμένα με το άρθρο που δίνει πλέον τη δυνατότητα και στους έλληνες μαθητές να φοιτούν στα ξένα σχολεία, αυξήθηκε σημαντικά ο ανταγωνισμός που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία, δεδομένου ότι δίνεται η δυνατότητα στους έλληνες μαθητές να παρακολουθούν-παράλληλα με τα διδασκόμενα ελληνικά μαθήματα-ξένο πρόγραμμα σπουδών με τις αντίστοιχες θετικές επιπτώσεις στην γενικότερη εκπαίδευση τους και στην καλλιέργεια της ξένης γλώσσας στην οποία θα διδάσκονται τα μαθήματα αυτά.
Οι ξένοι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα και είναι αποσπασμένοι σε αυτά από τις αντίστοιχες κυβερνήσεις που ιδρύουν τα σχολεία αυτά, αμείβονται σύμφωνα με τα όσα ορίζει η νομοθεσία της κάθε χώρας η οποία υποστηρίζει με προσωπικό (ή και με άλλους τρόπους) το ξένο σχολείο στη χώρα μας. Σε ό,τι αφορά τους έλληνες εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα ξένα σχολεία, η παράγραφος 22 του άρθρου 9 του Νόμου 2817/2000 (Φ.Ε.Κ. 78/14.03.2000) ορίζει ότι οι έλληνες εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ξένα σχολεία υπάγονται στις διατάξεις του Νόμου 682/1977 (Φ.Ε.Κ. 244/01.09.1977) και ειδικότερα στις διατάξεις του νόμου αυτού που αφορούν το προσωπικό των ιδιωτικών σχολείων. Ο Νόμος 682 ορίζει μεταξύ άλλων ότι οι έλληνες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια:
εγγράφοντα στην επετηρίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που τηρείται από το Υπουργείο Παιδείας,
προάγονται ή λαμβάνουν το μισθό του ανώτερου μισθολογικού κλιμακίου,page40image2304
ανάλογα με τα προσόντα, το ευδόκιμο και το χρόνο υπηρεσίας τους στο βαθμό ή το κλιμάκιο που ισχύουν και για την προαγωγή των δημοσίων εκπαιδευτικών λειτουργών,
λαμβάνουν τουλάχιστον τις εκάστοτε αποδοχές και επιδόματα των ομοιόβαθμων δημοσίων εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό, η πρόσφατη μείωση (σύμφωνα με το Νόμο 4024/2011) στις απολαβές των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία έχει εφαρμογή και στην περίπτωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (αρά και στους έλληνες εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε ξένα σχολεία) σύμφωνα με γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Αριθμός Γνωμοδότησης 214/09.04.2012).
Τέλος, σωρευτικά στα ανωτέρω, ο Νόμος 2817/2000 (άρθρο 9, παράγραφος 22), ορίζει ότι η εκπαιδευτική προϋπηρεσία των ελλήνων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διδάσκουν σε ξένα σχολεία της χώρας θεωρείται ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση και αναγνωρίζεται ως κανονική εκπαιδευτική προϋπηρεσία και προσμετρείται για την υπηρεσιακή ένταξη και εξέλιξη τους.
 <12 Ο Νόμος 4186/2013 (Φ.Ε.Κ. 193/17.09.2013) στο άρθρο 35 (παράγραφος 8) αναγνωρίζει ως ξένα σχολεία κατά την έννοια του Νόμου 4862/1931 τα ακόλουθα: ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΝΤΕΛΑΚΡΟΥΑ, ΙΤΑΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ, ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΝΑΤΟΛΙΑ, ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ, ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ JEANNE D’ ARC, ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΑΜΑΡΙ, ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΔΕΛΑΣΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΛΕΟΝΤΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ, ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΙΩΣΗΦ, ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΟΥΡΣΟΥΛΙΝΩΝ, ΛΕΟΝΤΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΗΣΙΩΝ, AMERICAN COMMUNITY SCHOOLS OF ATHENS, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ, ΓΑΛΛΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ−ΛΥΚΕΙΟ), INTERNATIONAL COMMUNITY SCHOOL OF LARISA, KATIPUNAN PHILLIPINES CULTURAL ACADEMY, BYRON COLLEGE, PINEWOOD SCHOOL OF THESSALONIKI, ΠΟΛΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ZYGMUNT MINEYKO, ST. CATHERINES BRITISH SCHOOL, ST. LAWRENCE COLLEGE, INTERNATIONAL SCHOOL OF ATHENS, CAMPION SCHOOL, ΙΡΑΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, ΛΙΒΥΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 17ΗΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ και ΚΑΝΑΔΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.. Τα 10 (π.χ. ΛΕΟΝΤΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ, ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ) ακολουθούν ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τα 7 (π.χ. AMERICAN COMMUNITY SCHOOL OF ATHENS, PINEWOOD SCHOOL OF THESSALONIKI, ST. CATHERINES BRITISH SCHOOL) ακολουθούν ξένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τα 4 (ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΝΤΕΛΑΚΡΟΥΑ, ΙΤΑΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ) ακολουθούν ελληνικό και ξένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.>page39image2312

Απόσπασπα από έρευνα του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών ερευνών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου